Microbotox

En behandling med micobotox innebär att botox blandas med NCTF vitamincoctail som innehåller hyaluronsyra och 59 aktiva ingredienser, bland annat i form av vitaminer, aminosyror, koenzymer och nukleinsyror. Blandningen stämplas in i hela ansiktet med hjälp av 19 små tunna nålar som precis penetrerar dermis, mellersta hudlagret.

Vilken effekt ger behandlingen?

Effekten uppstår efter ca 1 vecka. Huden och porerna drar ihop sig, du får en minskad oljeproduktion vilket leder till mindre orenheter och även minskad akne. Detta även tack vare att botox hämmar p-faktorn, en av huvudfaktorerna till inflammationer som leder till akne. Samtidigt som du blir mindre oljig hy får du ökad lyster tack vare de aktiva ingridienserna i vitamincoctailen. Klinikens kunder som genomgått en microbotox behandling beskriver att de får en filterliknande effekt, makeup lägger sig snyggare och aknen minskar. Då lösningen stämplas in i hudlagret och ej i själva muskeln får man ej den klassiska stelheten som traditionell botoxbehandling ger. Den når dock de muskeländar som fäster mot huden vilket ger en uppstramande effekt. Du får alltså:

• Lyftande effekt
• reducerad porstorlek
• reducerad oljeproduktion
• reducerad acneuppkomst
• reducering av acneärr
• slätare och jämnare hud
• ökad lyster
• förbättrar rosacea
• saktar ner åldringsprocessen
• förebygger ålderstecken

ATT TÄNKA PÅ INFÖR BEHANDLING

· Du ska inte ha en infektion eller feber

· Du ska inte ha någon Herpes infektion som pågår i kroppen eller injektionsområdet.

· Du får inte vara gravid eller amma vid behandlingen

Hur går behandlingen till?

Vi börjar med rengöring av huden samt lägger på en syrapeeling i 3-5 minuter. Detta förbereder huden, får bort alla döda hudceller och ökar upptagningen av microbotoxen. Därefter stämplas hela ansiktet med blandningen. Efter behandlingen får du ligga med en biocellulose mask som innehåller aloe vera och hyaluronsyra. Denna lugnar huden och dämpar rodnaden.

ATT TÄNKA PÅ EFTER BEHANDLING

· Du skall undvika att ta på det behandlade området samt använda smink i 6 timmar efter behandlingen pga infektionsrisk

· Du bör undvika träning och bastu i 48 timmar

· Du bör undvika direkt solljus ca 2 veckor, använd solskydd med hög spf

HÅLLBARHET

Resultatet håller i 2-3 månader. Möjlighet finna att kombinera med en boosterbehandling. Denna görs vanligtvis i kur om 3 behandlingar en gång per vecka. Då kan man byta ut första boosterbehandlingen mot en microbotoxbehandling.

Stäng Meny