FILLERS

Fillers som används på kliniken består av hyaluronsyra. Detta ämne finns naturligt i kroppen och medverkar till att ge huden fukt och volym men den minskar med åldern. Detta är en av orsakerna till att volymen i ansiktet minskar samt att rynkor uppstår.

En injektionsbehandling med fillers kan hjälpa till att återställa den förlorade volymen eller få en volymökning på områden man önskar. På Jönköping Estetik används olika fillers, bl.a Revanesse, Sylage och Teosyal. Vilken filler som används baseras bland annat på vilket område som ska behandlas samt vilken produkt som behandlaren bedömer mest lämplig för just dina behov och individuella förutsättningar.

OMRÅDEN SOM KAN BEHANDLAS MED FILLERS

· Läppar

· Kinder

· Nasolabialveck -rynkor mellan näsa och mungipor

· Marionettlinjer -rynkor mellan mungipor och haka

· Haka

· Käklinje

· Näsa

· Tear Trough -mörka ringar under ögonen.

· Ytliga rynkor och ärr

· Händer

ATT TÄNKA PÅ INFÖR BEHANDLING MED FILLERS

· Du ska inte ha en infektion eller feber

· Du ska inte ha någon Herpes infektion som pågår i kroppen eller injektionsområdet.

· Du får inte vara gravid eller amma vid behandlingen

· För att minska risken för blödning och blåmärken kan man undvika alkohol och NSAID preparat som ipren ca en vecka före behandling, samt omega 3 och omega 6 ca två veckor före behandling.

UNDER BEHANDLINGEN

40min bokas av för varje behandling. Besöket startar med en konsultation. Därefter får kunden bedövningskräm under tiden som en hälsodeklaration fylls i. Själva behandlingen tar sedan ca 10-15 minuter. Vanliga biverkningar som man kan förvänta sig är rodnad, svullnad och i vissa fall även blåmärken. Symtomen är övergående, vanligtvis mellan 1-7 dagar men slutresultaten har man först efter två veckor.

ATT TÄNKA PÅ EFTER BEHANDLING

· Du skall undvika att ta på det behandlade området samt använda smink i 6 timmar efter behandlingen pga infektionsrisk

· Du bör undvika träning och bastu i 48 timmar för att minska risken för svullnad

· Du bör undvika direkt solljus ca 2 veckor, använd gärna solskydd med hög spf

HÅLLBARHET

En behandling med fillers är inte permanent. Hyaluronsyra bryts naturligt ner med tiden och effekten kan vara mellan fyra och tjugofyra månader. Varaktigheten beror främst på behandlingsområde och vilken tjocklek på preparat som används men även på individuella skillnader såsom ålder, rökning, livsstil mm. Behandlas man regelbundet kvarstår dock effekten längre för varje behandling. Första gången man gör en behandling rekommenderas att man gör en ny behandling inom tre månader för att få ett så varaktigt resultat som möjligt.

Stäng Meny